Multes de Trànsit a Barcelona: La Grua Municipal


La Grua Municipal de l’ Aj. Barcelona actua sense compassió: objectiu: recaptar diners...per després...¿? Sempre paguem els mateixos, #nohihadret #Proumultesabusives.

Us explico:


El passat dimecres dia 17 de juny 2015, vaig haver d’anar a buscar la moto al dipòsit municipal del carrer Badajoz i pagar 60,55 € per retirar-la perquè, sense cap intenció d’aparcar en un lloc on no devia, vaig deixar-la al carrer Fontanella (davant del Corte Inglés) estacionada al costat de 10 o 12 motos més, i la grua municipal de la bella i altiva Barcelona, se la va endur. En tornar de fer els encàrregs que havia de fer...tatxan! la moto no hi és. Triangle blau adhesiu enganxat a terra. 


Doncs bé, se'm van endur la moto i, espero la multa, perquè resulta que allà només hi podien estacionar motos elèctriques...a terra hi havia, podríem dir “dibuixada”, una suposada moto elèctrica, mig esborrada i difícil de saber interpretar (jo, en aquell moment, vaig interpretar "moto"), jutgeu vosaltres mateixos i vegeu, vegeu:


Això és una moto elèctrica? 



D’altra banda sobre l’acera i força més a la dreta meva, hi havia una senyal vertical que indicava que aquella plaça era per aparcar motos d’aquest tipus (no n’he vist ni una a Barcelona, però vaja)...aquesta senyal no la vaig veure, honestament, plenament confiat que realment havia aparcat degudament el meu vehicle.
Senyal que indica espai reservat a motocicletes elèctriques Únicament a elles? On posa que la grua actuarà d’ofici? Jo responc: Enlloc. 



Per tant, la moto estava estacionada en un lloc, suposo exclusiu, per a motos (cert, per a motos elèctriques), però no molestava ningú: ni vianants ni vehicles, ni manifestants, ni vehicles de càrrega/descàrrega, ni taxis...sí, és cert, anul·lava una plaça de parquing a les milers de motos elèctriques que circulen per la ciutat, sí; afegeixo, potser per ràbia acumulada, que hi havia disponible, encara, una altra plaça per aquest tipus de vehicles, dels que precisament no abunden a la nostra estilitzada, estirada i presumida ciutat...

El fet és que em pregunto si realment calia que la grua s’emportés la meva moto??? Tant molestava? Tan greu infracció vaig cometre? Vaig provocar algun problema a algú? La resposta és clara: NO! 


No és necessari, no cal que la grua s’emporti la moto, que m’ho notifiquin deixant un paperet, una multa per un import raonable si vols; sé (manifesto) que vaig aparcar on no devia, però...que se l’ emportin al dipòsit, és just? calia? era totalment necessari? 


Toca’t el nas...agafa el metro, paga 2,15€ el bitllet senzill!!!!, ves al dipòsit, fes cua i torna a pagar...ara, 60, 55€!!! No hi ha dret, ja està bé de pagar sempre els mateixos, #diguemprou !


Probablement, encara m’ha d’arribar la multa, per què, suposo, que jo no he pagat prou; 60,55 €, son una compra de supermercat important, una quantitat de diners exagerada pel cas que ens ocupa...Té “pebrots”, un pebrots molt grans!...



Total, que vaig pagar, sense rondinar gaire, resignat i indignat, doncs és impossible lluitar contra el poder i les institucions, és una lluita David contra Goliat, el resultat del qual ja coneixem. 

Vaig retirar la moto passant per caixa. Què havia de fer? 


Les xarxes socials m'han ajudat a fer arribar la meva queixa a la @sindicabcn, que m’ha contestat i està estudiant el meu cas: primerament, amb l’objectiu d’aconseguir que la grua s’emporti vehicles realment mal aparcats, que destorben els demés i, en segon terme, que rebaixin aquest import abusiu de la grua municipal de Barcelona, que és de les més cares d’Europa, entenent que, molt probablement, no podré fer res per a que em tornin, a mí, els calers. 


Afegeixo una postdata: Que sàpiguen que un dels treballadors de la grua municipal, a dins el dipòsit i mentre aparcava la seva grua s’estava fumant una cigarreta, a dins el garatge ple de vehicles, en una planta -2 i durant hores de feina. També li caurà multa? També seran tan estrictes com ho van ser amb mi? Probablement, sé la resposta. Tinc la matrícula de la grua en qüestió, per tant, podríem arribar a saber qui era qui incomplia la normativa.



En fi, simplement, vull expressar el meu total desacord amb decisions tan radicals com aquesta, en que realment NO CALIA QUE LA GRUA PORTÉS AL DIPÒSIT el meu vehicle i menys haver de pagar aquesta quantitat de diners que és totalment desorbitada. Amb la nova alcaldessa, espero que les coses canviïn per no “matar” i “rematar” el ciutadà mig, el ciutadà que paga, paga i paga dia rere dia per rebre ben poc a canvi: #proumultesabusives

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TOCA ARA!

El ángel